Zastrzeganie kart płatniczych
W przypadku kradzieży lub zgubienia karty należy natychmiast skontaktować się z oddziałem Banku, lub przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dzwoniąc
pod niżej podany numer telefonu:
Zadzwoń : (+48) 828 828 828
System Zastrzegania Kart to rozwiązanie, które pozwoli Państwu szybko zastrzec kartę płatniczą, nawet jeśli nie znacie numeru do swojego banku. Kluczowym elementem systemu jest zautomatyzowana infolinia wykorzystująca technologię rozpoznawania mowy. Po wypowiedzeniu nazwy wydawcy karty, portal przekieruje Państwa do właściwej infolinii banku w celu zastrzeżenia karty.
Zastrzeżenie karty również można dokonać przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu:
w kraju – tel. 22 515-31-50
z zagranicy – tel. (+48) 22 515-31-50
Kartę można także zastrzec bezpośrednio w SGB pod numerem telefonu:
w kraju – tel. 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
z zagranicy – tel. (+48) 61 647 28 46 (opłata zgodna z taryfą operatora)
Karta może być zastrzeżona przez :
- Bank, Posiadacza rachunku lub Użytkownika karty,
- zastrzeżenie dokonane jest do końca terminu ważności karty,
- zastrzeżenie karty nie może być odwołane.
Zastrzeżenie (zgłoszenie utraty karty), złożone telefonicznie w First Data Polska S.A. (dawniej PolCard) należy w ciągu 7 dni roboczych potwierdzić na piśmie w placówce prowadzącej rachunek.
Uwaga: Na wniosek Posiadacza rachunku Bank może zastrzec wszystkie karty wydane do rachunku.
Jak ochronić swoją tożsamość podczas wakacji?
Wakacje to czas odpoczynku. Odpoczywamy od pracy, obowiązków domowych, codzienności. I nie ma w tym nic złego pod warunkiem, że zabierzemy ze sobą na wakacje zdrowy rozsądek.
Biorąc pod uwagę, że złodzieje „pracują” cały rok i nie biorą urlopów warto przypomnieć sobie kilka zasad, aby uniknąć problemów i spędzić spokojnie czas:
1. Nie eksponuj rzeczy wartościowych np. pieniędzy, dokumentów, telefonów.2. Uważaj na obcych, nie obdarzaj ich nadmiernym zaufaniem.3. Nie noś kart bankowych razem z zanotowanym numerem PIN.4. Nie zostawiaj wartościowych rzeczy w samochodzie.5. Torebkę, saszetkę zawsze noś zamkniętą.6. Podczas podróży pilnuj swojego bagażu.7. Będąc na plaży nie zostawiaj kosztowności bez opieki.8. Klucze do mieszkania noś w innym miejscu niż dokumenty.
Co zrobić w przypadku utraty dokumentów?
- Zastrzec dokumenty w banku.
Najłatwiej to zrobić w swoim oddziale osobiście, a w wielu bankach także telefonicznie pod numerem 828 828 828. Kto nie ma rachunku, może iść do banku przyjmującego zastrzeżenia od wszystkich (lista: www.DokumentyZastrzezone.pl). Można także skorzystać z www.bik.pl (jeżeli ktoś miał tam założone wcześniej konto na utracony dokument).
- Zgłosić się do najbliższej jednostki policji.
Należy to zrobić tylko, jeżeli dokumenty zostały utracone w wyniku przestępstwa (np. kradzież).
- Zawiadomić gminę lub placówkę konsularną.
Udajemy się tam w celu wyrobienia nowego dokumentu.
Co zrobić w przypadku utraty karty płatniczej?
Jeśli chcesz zapłacić w sklepie lub planujesz pobrać pieniądze z bankomatu, ale stwierdzasz, że nie masz karty, najpierw …spokojnie sprawdź jeszcze raz. Jeśli jej nie znajdziesz, powinieneś niezwłocznie ją zastrzec. Możesz to zrobić bezpośrednio w banku, przez system internetowy (ta ostatnia opcja nie jest oferowana we wszystkich bankach), ale najlepiej sprawdza się kontakt telefoniczny. Możesz zadzwonić pod uniwersalny numer (+48) 828 828 828. Ta usługa działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Płacisz tylko za połączenie, według taryfy swojego operatora. Co ważne, z numerem tym możesz połączyć się z dowolnego miejsca na świecie.
Źródło: www.DokumentyZastrzezone.pl
Zastrzeganie dokumentów w Banku Spółdzielczym w Wartkowicach
Banku Spółdzielczy w Wartkowicach umożliwia zastrzeżenie zagubionych lub skradzionych dokumentów tożsamości. Może dokonać tego każda osoba, bez konieczności posiadania konta w Banku.
Dokumenty, które można zastrzec:
- dowód osobisty,
- paszport,
- prawo jazdy,
- dowód rejestracyjny,
- książeczka marynarska,
- książeczka wojskowa,
- karta pobytu,
- karty płatnicze.