RACHUNKI
Rachunek rozliczeniowy
Rachunek bieżący:
- swobodne korzystanie ze zgromadzonych środków pieniężnych,
- łatwy dostęp do środków poprzez placówki, konto internetowe - Internet Banking, telefon - aplikację mobilną Nasz Bank, bankomaty,
- prowadzenie rozliczeń bezgotówkowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi,
- możliwość ustanowienia Pełnomocnika do rachunku,
- dyspozycje złożone do godziny 14:15 Bank wykonuje już w tym samym dniu, dyspozycje złożone później następnego dnia roboczego,
- możliwość skorzystania z kredytu w rachunku bieżącym,
- możliwość lokowania nadwyżek finansowych na lokatach.
KREDYTY
Bank posiada w swojej ofercie:
Kredyt inwestycyjny
- na finansowanie przedsięwzięć związanych z działalnością rolniczą
- udzielany na okres do 15 lat
- możliwość zastosowania karencji w spłacie rat kredytowych
- dogodne formy zabezpieczeń
- wymagany wkład własny wynosi minimum 20% nakładów inwestycyjnych
Kredyt obrotowy
- finansowanie bieżącej działalności
- udzielany na okres do 36 miesięcy
- w przypadku kredytów z okresem spłaty do 18 miesięcy nie jest wymagane udokumentowanie prawidłowego wykorzystania kwoty kredytu
- indywidualne zasady spłaty kredytu
- wykorzystanie kredytu jednorazowo lub w transzach
- dogodne formy zabezpieczeń
Kredyt w rachunku bieżącym
- na finansowanie bieżących potrzeb związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego
- udzielany w formie odnawialnej linii kredytowej
- wykorzystanie następuje w formie gotówkowej lub bezgotówkowej
- każdy wpływ na rachunek zaliczany jest na spłatę kredytu, powodując jego odnowienie o kwotę dokonanej wpłaty do wysokości przyznanego limitu kredytowego
Kredyt inwestycyjny pomostowy
- z przeznaczeniem na inwestycje ze wsparciem finansowym ze środków zagranicznych funduszy pomocowych, w tym środków unijnych za pośrednictwem jednostki kontraktującej (ARiMR, PARP lub inny organ występujący w roli instytucji przyznającej fundusze pomocowe)
- kwota kredytu uzależniona od kwoty inwestycji i zdolności kredytowej
- okres kredytowania do 18 miesięcy
- prowizja 1,5%
- oprocentowanie stałe
- obligatoryjnym zabezpieczeniem jest przelew wierzytelności z umowy o przyznanie pomocy
Kredyty preferencyjne
- okres kredytowania - do 15 lat
- karencja w spłacie do 24 miesięcy
- terminy spłat dostosowane do specyfiki prowadzonego gospodarstwa rolnego
1) z dopłatą ARiMR do oprocentowania
- kredyt na realizację inwestycji w rolnictwie i rybactwie śródlądowym, w tym m.in. inwestycje związane z budową, przebudową lub remontem połączonym z modernizacją budynków i budowli, zakupem nowych lub używanych (nie starszych niż 5 lat) środków trwałych lub zakupem budynków lub budowli służących do produkcji rolnej – symbol RR
- kredyt na zakup użytków rolnych z przeznaczeniem na powiększenie gospodarstwa rolnego wraz z poprawą jego struktury agrarnej – symbol Z
- kredyt na realizację inwestycji w przetwórstwie produktów rolnych, ryb, skorupiaków i mięczaków oraz na zakup akcji lub udziałów, w tym, m.in. związane z budową, przebudową lub remontem połączonym z modernizacją budynków i budowli, zakupem nowych lub używanych (nie starszych niż 5 lat) środków trwałych lub zakupem akcji/udziałów– symbol PR
- kredyt inwestycyjny (klęskowy) na wznowienie produkcji w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej – symbol K01
- kredyt obrotowy (klęskowy) na wznowienie produkcji w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej – symbol K02
2) z częściową spłatą kapitału przez ARiMR
- kredyt z częściową spłatą kapitału na zakup użytków rolnych przez młodych rolników - symbol MRcsk
Zapoznaj się z oprocentowaniem kredytów będących w ofercie Banku.
LOKATY
Rachunek lokaty terminowej
Cechy produktu:
- minimalna kwota wpłaty na rachunek lokaty terminowej - 1000 zł,
- oprocentowanie stałe lub zmienne,
- elastyczne okresy lokowania - do 24 miesięcy,
- możliwość automatycznego odnowienia lokaty na kolejny okres umowny,
- kapitalizacja odsetek na koniec okresu odsetkowego,
- możliwość zadysponowania odsetkami po okresie umownym,
- możliwość ustanowienia Pełnomocnika,
- bezpieczeństwo środków zapewnia Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
KARTY
Karty płatnicze – debetowe (Mastercard Business / Visa Business) - zbliżeniowe
Nowoczesna i funkcjonalna karta debetowa Mastercard Business/Visa Business dla konta rolniczego, która oprócz standardowych funkcji wypłaty gotówki i realizacji transakcji bezgotówkowych umożliwia dokonywanie transakcji zbliżeniowych.
Zalety produktu:
- kartę klient otrzymuje do rachunku bieżącego,
- wygodne i bezpieczne narzędzie płatnicze dla firmy, bez konieczności noszenia gotówki,
- możliwość dokonywania szybkich, wygodnych i nowoczesnych płatności zbliżeniowych - poprzez zbliżenie karty do terminala akceptującego kartę oznaczonego logopayWave do kwoty 100 zł – bez potwierdzania numerem PIN*,
- możliwość płatności kartą w internecie – bezpiecznie dzięki usłudze 3D-Secure,
- swobodny dostęp do gotówki w bankomatach oznaczonych logo Mastercad/Visa w kraju i za granicą,
- możliwość wypłaty gotówki podczas zakupów w sklepach oznaczonych znakiem cash back/płać kartą i wypłacaj,
- stała kontrola finansów – możliwość sprawdzenia w każdej chwili dostępnych środków w bankomacie oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej,
- minimum formalności przy wydaniu karty,
- bezpieczeństwo:
- podczas dokonywania transakcji zbliżeniowych karta pozostaje cały czas w rękach użytkownika,
- całodobowa możliwość zastrzeżenia karty.
- * terminal może wymagać potwierdzenia transakcji numerem PIN mimo zaistnienia warunków do zrealizowania transakcji zbliżeniowej
3D – Secure
Usługa 3D-Secure jest usługą umożliwiająca dokonanie transakcji bezgotówkowej w Internecie, u akceptantów udostępniających tę usługę, z wykorzystaniem:
1) odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne ustalonej przez użytkownika w Banku i hasła 3D-Secure,
lub
2) potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej NASZ BANK, o ile posiadacz rachunku/użytkownik karty wybrał taki sposób akceptacji transakcji.
Usługa 3D-Secure jest automatycznie uruchamiana przy aktywacji karty.
Jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie zostanie wybrana, użytkownik karty nie zapłaci kartą w internecie z użyciem metody 3D-Secure.
Użytkownik w placówce Banku może:
- ustalić lub zmienić odpowiedź na hasło weryfikacyjne;
- dokonać zmiany metody akceptacji transakcji.
Warunkiem korzystania z usługi 3D-Secure przy dokonywaniu transakcji bezgotówkowej w Internecie jest jej dostępność w danym serwisie internetowym.
W przypadku dokonywania kartą transakcji bezgotówkowej w Internecie, autoryzacja transakcji polega na podaniu, w zależności od wymagań akceptanta:
1) wspierającego usługę 3D-Secure – prawidłowego numeru karty, daty ważności i cyfr nadrukowanych na rewersie karty (tzw. CVV2 / CVC2) oraz potwierdzenie transakcji w sposób określony wyżej;
2) który nie udostępnił usługi 3D-Secure – prawidłowego numeru karty, daty ważności i cyfr nadrukowanych na rewersie karty (tzw. CVV2 / CVC2) albo prawidłowego numeru karty i daty ważności.
W przypadku trzykrotnego podania błędnej odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne lub błędnego hasła 3D-Secure, usługa 3D-Secure zostanie zablokowana. Użytkownik może w dowolnej chwili zgłosić wniosek o odblokowanie usługi w placówce Banku.
1. System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz Mastercard International.
2. Klient może również zarejestrować kartę przed dokonaniem płatności kartą przez Internet korzystając z poniższych odnośników:
- Karty MasterCard (Debit PayPass) - zbliżeniowa
- Karty Visa, Visa "młodzieżowa"
- Karty Visa - zbliżeniowa, Visa "młodzieżowa" - zbliżeniowa
Usługa "CHARGEBACK" - zwrot kosztów (Visa i MasterCard)
1. W przypadku transakcji dokonywanych kartami Bank świadczy usługę chargeback na wniosek posiadacza karty/użytkownika karty w przypadku, gdy:
1) zakupiony towar nie został dostarczony zgodnie z umową,
2) zakupiony towar jest niezgodny z opisem (umową) bądź uszkodzony,
3) zakupiona usługa nie została wykonana albo jest niezgodna z opisem (umową),
4) dokonany został zwrot towaru, ale nie nastąpił zwrot zapłaconych środków pieniężnych,
2. Bank przeprowadza usługę chargeback po podjęciu przez użytkownika działań w stosunku do akceptanta, mających na celu odzyskanie kwoty transakcji
lub dostarczenie towaru/usługi zgodnie z umową albo innych wymogów, od których spełnienia uzależnione będzie uruchomienie usługi chargeback, jak zastrzeżenie karty,
3. Użytkownik składa wniosek o usługę chargeback niezwłocznie po stwierdzeniu sytuacji określonej w ust. 1 i podjęciu działań, o których mowa w ust. 2.
4. Do wniosku o usługę chargeback należy dołączyć następujące dokumenty:
1) potwierdzenie zawarcia umowy, zakupu towaru lub usługi;2) pisemne wyjaśnienie zawierające informacje wskazane w regulaminie w rozdziale dotyczącym składania reklamacji;3) szczegółowy opis zdarzenia oraz wykaz niezgodności;4) informację na temat działań podjętych wobec akceptanta (tj. co najmniej wskazanie: daty i formy kontaktu użytkownika z akceptantem, danych akceptanta,
treści zgłoszonego żądania oraz odpowiedzi udzielonej przez akceptanta);
5) informację, czy towar został zwrócony, a jeśli nie – jaka jest tego przyczyna, potwierdzenie odesłania otrzymanego towaru lub opis podjętych prób zwrotu towaru;6) informację o rezygnacji z usługi bądź innych żądaniach skierowanych do usługodawcy oraz potwierdzenie rezerwacji, anulacji otrzymanej od usługodawcy
lub paragonu z informacją o zwrocie środków pieniężnych.
5. Bank przeprowadza usługę chargeback zgodnie z międzynarodowymi regulacjami organizacji płatniczej, której logo znajduje się na karcie wykorzystanej do transakcji
(Visa lub Mastercard), tj. na zasadach i w terminach wskazanych przez te organizacje płatnicze.
6. Decyzja w sprawie zwrotu kwoty transakcji użytkownikowi jest niezależna od Banku.
7. Bank informuje użytkownika o decyzji akceptanta, w terminie 5 dni roboczych od dnia jej otrzymania; w przypadku stwierdzenia bezzasadności żądania zgłoszonego
we wniosku o chargeback, kwota kwestionowanej transakcji nie jest zwracana.
Usługa "CASHBACK" - płać kartą i wypłacaj (Visa i MasterCard)
Usługa ta daje możliwość wypłaty gotówki podczas płatności kartą za zakupy w sklepach stacjonarnych oferujących usługę "cashback" i jest bez dodatkowych czynności po stronie Klienta aktywna dla wszystkich posiadaczy kart Visa i MasterCard.
Jednorazowo podczas dokonywania płatności na dowolną kwotę, można wypłacić 1.000,00 zł z kartą VISA i z kartą MasterCard. Wypłaty można dziennie powtarzać kilkakrotnie do wysokości limitu dziennych obciążeń, jakie są ustalone na karcie.
Pobrana kwota zmniejsza limit dostępny na karcie.
Jak skorzystać z usługi?
- sklepy obsługujące "cashback" są oznaczone odpowiednimi informacjami, logami MasterCard Cashback lub Visa Cashback; można również bezpośrednio spytać sprzedawcę,
- należy przed dokonaniem płatności za zakupiony towar poinformować sprzedawcę, że chcemy wypłacić gotówkę,
- podajemy kwotę jaką chcemy i podczas jednej transakcji karta zostanie obciążona do wysokości rachunku za towar i wypłacanej gotówki.
Korzyści z usługi "cashback":
- oszczędność czasu - wypłacamy gotówkę podczas zakupów, a większość czynności z tym związanych wykonuje za nas sprzedawca
- bezpieczeństwo - gotówka wypłacana z użyciem PIN-u
- wygoda - nie trzeba nosić przy sobie gotówki, a sieć punktów obsługujących usługę to ponad 279 000 sklepów
- można wypłacić dowolną kwotę w ramach limitu, np. 33,50zł,
Szczegółowe informacje o produkcie otrzymacie Państwo w placówkach Banku. Zapraszamy!